Onze eerste dagen van deze (werk)vakantie staan in het teken van hitte en heerlijkheid….. lees je mee?

Zo hier zitten we dan alweer 3 dagen op Sardinië! De reis met Raff (bijna 2 jaar) ging verrassend goed! Hij heeft overal heerlijk geslapen en heeft zich ook goed aan kunnen passen aan alle veranderingen en prikkels onderweg. Want ja met de auto is het toch wel een flinke reis om hier te komen!

Dinsdagavond zijn we vertrokken richting Lago Maggiore. In Castelletto sopra Ticino hadden we een hotelletje geboekt om uit te kunnen rusten om zo die zelfde avond/nacht door te kunnen rijden naar Livorno om daar om 08.00 uur ’s ochtends de Ferry te kunnen pakken naar Sardinië.

Doordat de autoreis eigenlijk vlekkeloos verliep waren we al heel vroeg in Italië, gelukkig waren ze in het hotel zo vriendelijk dat we al om half 7 ’s ochtends konden in checken! Hier konden we even uitrusten om zo vol energie naar een grote shoppingmall in Arese te gaan, waar ze een geweldige supermarkt hebben die we vorig jaar ontdekt hebben en waar ik eigenlijk meteen verliefd op werd! Ja je leest het goed, verliefd op een supermarkt ☺️🙈 want hier maken ze het lekkerste brood en focaccia’s, wordt de groente beneveld, hebben ze alle soorten pasta’s die je je maar kunt bedenken en is er een soort van foodcourt waar je de lekkerste heerlijkheden ter plekke kunt eten! Foodheaven dus! Mocht je in Italië nog een plekje zoeken om op doorreis bijvoorbeeld even een paar uur door te brengen dan is deze shoppingmall + supermarkt dus echt een hele dikke aanrader!!! Il Centro in Arese!

IMG_2607 IMG_2608 IMG_2610 Puur Deliz hitte en heerlijkheid

Na een paar uurtjes slapen, vervolgen we onze reis naar Livorno waar we om 05.30 aankomen. Na een typisch Italiaans ontbijtje in de haven, kunnen we met de auto de Ferry op en verrekken we om 08.00 uur richting Olbia waar we om 14.30 uur aankomen! Gelukkig pakt Raff ook nog bijna 2 uurtjes slaap en vermaakt hij zich prima, dat maakt de overtocht voor ons ook weer een stuk prettiger! En dan een belangrijk punt…… het eten! Zoals ook in het vliegtuig (behalve bij Emirates) is het eten en dan vooral de prijs/kwaliteits-verhouding vreselijk slecht! Het is voor mij niet de eerste keer dat ik z’n tripje maak, dus ik had het kunnen weten, maar de optimist in mij hoopte op lekker eten! Dat was er dus niet! Mocht je ooit ook deze overtocht maken, neem dan zelf wat te eten mee 😉

Eenmaal aangekomen op Sardinië moesten we nog 2,5 uur rijden om op bestemming aan te komen…… ook al zijn de wegen hier slecht, het uitzicht is wel heel erg mooi en zo kom je die laatste paar uurtjes ook goed door! Maar wat is het hier warmmmmmmm! Temperaturen boven de 40 graden zijn de hier de afgelopen weken geen uitzondering geweest! En ik kan me eerlijk gezegd ook niet herinneren dat ik het hier ooit zoooo warm heb meegemaakt! Deze eerste dagen hebben we dus rustig aan gedaan! Een paar uurtjes op het strand en in de tuin met zwembadje afkoelen en uitrusten!

In mijn volgende blog vertel ik jullie meer over al het heerlijke eten wat we gegeten hebben en nog gaan eten!